شهید صادق پورشیانی در تاریخ ۱۳۲۳/۰۵/۱۴ در شهرستان کرمانشاه به دنیا آمد و در این شهر همراه پدر و مادرش زندگی می کرد. او تا کلاس ششم متوسطه در کرمانشاه تحصیل، و مدرک دیپلم را از دبیرستان رازی در سال ۱۳۴۰ به صورت تحصیل شبانه دریافت کرد. لازم به ذکر است که شهید صادق پورشیانی بعد از گرفتن مدرک سوم متوسطه ترک تحصیل نموده و در تاریخ ۱۳۴۱/۱۰/۰۱ به عنوان درجه دار به استخدام ارتش در آمده و خدمت خود را شروع کرد و در تاریخ ۱۳۴۲/۱۰/۰۱ به درجه گروهبان سومی نائل آمد، درجات گروهبان دومی، گروهبان یکمی و استوار دومی را به ترتیب در تاریخ های ۱۳۴۵/۱۰/۰۱ – ۱۳۴۸/۱۰/۰۱ – ۱۳۵۲/۱۰/۰۱ اخذ نمود.

وی ضمن خدمت در ارتش به صورت شبانه درس می خواند تا این که موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و در آزمون ورودی دانشکده افسری شرکت و پذیرفته شد. دوره سه ساله دانشکده افسری را در حد فاصل ۱۳۵۱/۰۷/۰۱ لغایت ۱۳۵۴/۰۷/۰۱ سپری، و به درجه ستوان دومی نائل آمد و پس از طی دوره مقدماتی پیاده، در مرکز آموزش پیاده شیراز به لشکر ۲۸ سنندج منتقل و در تاریخ ۱۳۵۶/۰۸/۰۱ از تیپ ۳ لشکر ۲۸ به لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه منتقل گردید.

وی در سال ۱۳۵۷ یک قطعه نشان درجه ۳ خدمتی اخذ نمود. شهید پورشیانی در لشکر ۸۱ به فرماندهی گروهان ۱ گردان ۱۹۵ تیپ ۱ منصوب و در مناطق مختلف منطقه غرب خدمت نمود. او در تاریخ ۱۳۵۷/۰۷/۰۱ به درجه ستوانیکمی نائل آمد.

لازم به ذکر است که شهید متاهل بوده و از وی یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

وصیتنامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم
زن عزیزم سلام ،
انشاء الله که همگى سلامت هستید در این لحظات آخر نامه‌اى برایت نوشتم . چون فردا که تاریخ ۱۹/۱۰/۵۹ است ما درحال عقب راندن نیرو هاى مزدور عراقى هستیم . بخواست خداوند بزرگ پیروز خواهیم شد و اگر هم بر نگشتم همیشه به یاد من باش . چون در هر شرایطى به یاد تو و ژیلا هستم حتى در حال مردن .
مقدارى پول در دفترچه بانکى دارم به جهانشاه معقولى مراجعه کن و ضمنا دسته چک بانکى هم مربوط به بانک سپه اسلام آباد است . اصلا از نبودن من نگران نباش مردن حق است همه باید بمیریم انشاء الله که از ژیلا خوب نگه دارى مى‌کنى به ژیلا بعدا بگو که بابا در چه راهى زندگى را بدرودگفت در راه اسلام و مملکت عزیزمان ایران شربت شهادت نوشید تا احساس نگرانى نکند . از طرف من به بابا و بچه ها توجه بکن ؟؟؟ و همگى را از راه دور مى‌بوسم .
فداى شما : صادق پورشیانى