شهید خسرو پاینده مهر در سال ۱۳۴۰ در شهر کرمانشاه دیده به جهان گشود بعد از گذراندن دوره ی طفولیت سواد و تحصیلات خود را در مقطع سوم دبیرستان به پایان رسانید البته با شرایط و مشکلات حاکم بر خانواده. ایشان آنقدر معصوم بودند که هیچگاه نمازشان ترک نمی شد و دیگران را به خواندن نماز تشویق می نمودند و همچنین امر به معروف و نهی از منکر میکردند تا اینکه در اوایل تشکیل سپاه به عضویت این نهاد مقدس در آمدند و با وجود متاهل بودن و داشتن سه فرزند دختر راهی دفاع از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی می شود ایشان با داشتن مسئولیت های مختلف از اسلام دفاع می کرد و به خصوص مسئولیت قائم مقام لشکر امیرالمومنین را بر عهده داشت تا اینکه در تاریخ هفتم مردادماه ۱۳۶۲در منطقه ی میمک بر اثر اصابت ترکش دشمن به مقام شهادت نایل گردید مزار ایشان در باغ فردوس کرمانشاه واقع است.

وصیتنامه شهید

بسمه تعالى
با سلام و درود بر منجى عالم بشریت حضرت مهدى (عج) و با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب امام خمینى و با سلام بر شهداى اسلام از صدرتا کنون وصیت نامه خود را آغاز مى‌کنم .
دوستان و نزدیکان من زمانى این سطور را مى‌خوانید که وجودتان مملو از احساس و عاطفه است ، سطورى که من آن را درآخرین لحظات با حالتى خالصانه نوشته‌ام و این خود نیز یکى از برکات خوب رحمت است . درتاریخ بشر همیشه نیکى و بدى درحال نبرد هستند که یکى درچهره پلید قابیل ظاهر شد و دیگرى با چهره هابیل نمود پیدا کرد ، این دو نیز بالاجبار به صورت دو قوه درنهادآدمى نهفته است و انسان انتخابگر باید یکى از این دو راه را فرا راه خویش قرار دهد و جز این چاره‌اى دیگر نمى‌یابد . دراین وادى و در این عرصه تنگ تاریخ ما فرزندان خمینى تصمیم به هجرت گرفتیم و من در ادامه خط خون رگ هابیل که بر سینه تاریخ نقش بسته بود بر خویش سزاوار دیدم که براى ابراز اخلاص به الله و التزام به بقیة‌الله و یارى روح الله به جماعت ادامه دهنده راه شهدا بپیوندم و امیدوارم خداوند ما را به این هدف عظیم برساند . شهیدى معتقد بود که کسانى مى‌توانند خوب زندگى کنند و مى‌توانند خوب بمیرند که دست و پاى خویش را در تار و پودهاى پست مادى اسیر نکنند همه مقامات دنیوى موعدش بسر آمد و بالاخره محدود است و رفتنى و تنها چیزى که مى‌ماند ارزشهاى معنوى است . برادران و خواهرانم به سراغ ارزشهاى معنوى بروید امیدوارم خودتان از رنجشهایى که برایتان داشته‌ام مرا ببخشید بدانید که شهداى عظیم انقلاب اسلامى هرلحظه نظاره‌گر اعمال شما هستند و انتظار دارند که در راه آنها قدم بردارید . ازجو تهمت و شایعه سازى که هم اکنون بر بخش عظیمى از روابط ماسیطره دارد دورى کنید و از قیامت بترسید همان روزى که : (یومئذ یقول‌الانسان این المفر) همان روزى که انسان مى‌گوید :آیا راه فرارى هست و خواهند گفت : (کلا لاوزر) نه هیچ راه فرارى نیست . خدایا به ما زیستى عطا کن که درلحظه مرگ بر لحظاتى که به اسم زندگى بر ما مى‌گذشت حسرت نخوریم .
خدایا خدایا به امام عزیزمان طول عمر عنایت بفرما .