شهید محمود شهبازی در سال ۱۳۳۸ در شهرستان اسلام آباد غرب در خانواده‌ای مذهبی دیده به‌جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در این شهرستان ادامه داد و پس از آن به دانش‌سرای مقدماتی راه یافت و به‌همراه دوست قدیمی خود، شهید ریزه‌وندی این دوران را با موفقیت سپری کرد و شغل معلمی را برگزید.
این شهید والامقام هم‌زمان با آغاز مبارزات مردم علیه رژیم منحوس پهلوی، به‌صورت فعال در اکثر تظاهرات شرکت داشت و هسته‌های اولیه مبارزات را در مسجد قمر بنی‌هاشم شهرستان اسلام‌آباد غرب به‌همراه دوستانش پایه‌گذاری کرد.
وی با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران نیز با توجه به اینکه از تشکیل‌دهندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان اسلام‌آباد غرب بود، به جبهه‌های نبرد شتافت و منشأ خدمات ارزنده‌ای شد.
شهید شهبازی به‌دلیل رشادت‌های فراوانی که از خود نشان داده بود، پست‌های مختلفی همچون معاونت و فرماندهی گردان در جهاد سازندگی را بر عهده داشت.
این شهید بزرگوار هم‌زمان با حضورش در جبهه‌های حق علیه باطل در ورزش‌های کشتی پهلوانی نیز فعال بود و بارها در رده‌های مختلف سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به‌عناوین قهرمانی دست یافت.