شهید حسین اخلاصی زنگنه، در سوم بهمن ۱۳۳۸ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. و سرانجام در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۶۱ پس از ۲۵ ماه حضور در جبهه در مرحله دوم عملیات مسلم بن عقیل، به نام عملیات زین العابدین ( ع )، در منطقه سومار به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه به جا ماند.

وصیتنامه شهید

ولا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون)
مپندارید کسانى‌که در راه خداکشته مى‌شوند مردگانند بلکه‌آنها زنده‌اند و نزد خدا روزى مى‌خورند . ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگى ما عدم ماست
پس از عرض ادب به پیشگاه احدیت و درود بر حضرت بقیة‌الله الاعظم درجه و نایب بر حق او و وارث انبیاء حضرت آیت الله الاعظمى امام خمینى و سلام بر شهیدان راه حق و حقیقت و امت شهید پرور .
این وصیت نامه بنده سرتا پا گناه است که احساس شرمندگى مى‌کند و با زبان بى‌زبانى براى شما بیان مى‌کند ، حقیر حسین اخلاصى زنگنه مى‌باشد :
خدایا ، خداوندا کمکم کن تا بتوانم مقدار ناچیزى از درد دل خود را بازگو کنم ، اى مسلمانان بخاطر خدا بیایید کمى فکر کنید و به خود بیایید که بنا به فرمایش مولاى متقیان على (ع) که ازکجا آمده‌اید و چکارمى‌کنید و به کجا مى‌روید خوش به سعادت کسى که اینها را فکر کند . برادران و خواهران فکر کنید که خداوند تبارک و تعالى چه نعمتى از این بالاتر به ما بدهد که نورى از پاکى ائمه اطهار قبل از ظهورآقا امام زمان (عج) براى ما فرستاد که ما را از اوج حیوانیت به اوج انسانیت رساند کسى که به کمک خداوند متعال ما را از ظلمتها به روشنایى وارد کرد و مقدمه ظهور انشاالله فراهم شده است . امت رسول الله ، امت شهید پرور حزب الله بخاطرخون شهدا بیایید فکر کنیم روز قیامت قطره قطره خون شهدا از ما باز خواست مى‌کند و همه باید جوابگو باشیم این انقلاب همینطور بدست نیامد ایثار و خونها است که خداوند ما را کمک مى‌کند باید از دنیاى مادى خارج شویم و از لذایذ دنیا چشم بپوشیم تا لذت معنویات را بچشیم . امام حالا همینطوراست در اثرسالها مبارزه با نفس پرده‌هاى حجاب از جلو چشمانش کنار رفته و حق را از باطل تشخیص مى‌دهد این کراماتى است که از طرف درک ما خیلى کم است که این چیزها را بفهمیم . خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد و مراتب ما را عالیه گرداند . راه نجات ما گوش به فرمان ولایت فقیه بودن است که همان ولایت رسول الله است . حضرت رسول اکرم مى‌فرماید : (هرکسى امام زمان خود را نشناسد در زمان جاهلیت مرده است) براى شناخت امام زمانتان اول باید امام خمینى را بشناسید هر وقت با تمام وجود این نور الهى را و به اندازه درکتان شناختیدآن وقت امام زمان خود را شناخته‌اید بخاطر خدا بیایید واجبات خود را انجام دهید از محرمات دورى کنید از مکروهات بپرهیزید به اندازه تواناییتان مستحبات را انجام دهید با نفس خود مبارزه کنید که راه رستگارى است وقتى این کارها را انجام دهید با کمبودها ، با مشکلات شیاطین انس و جن مى‌توانیدمبارزه کنید خداوندکارها را درست مى‌کند (الا بذکر الله تطمئن القلوب : با یاد خدا آرامش بخشید قلبهاى خود را )
جز چسبیدن به ولایت فقیه گمراه مى‌شوید روحانیت متعهد سربازان امام زمان هستند که از همه چیز دنیا گذشتند بخاطر اصلاح شما بخاطر این نعمتهایى که خدا بخاطر امام زمان و نایب بر حقش براى همه موجودات سرازیرکرده است آن دنیا باید جواب بدهیم به این علماى بزرگ ، با شهادت اینها عرش مى‌لرزد خون این ایثارگران درجبهه‌هاپیروزى ما را تضمین مى‌کند اى منافقین بخاطرآنکه دوست دارید بیایید توبه کنید اى کسانى که در خط امام نیستید اى کسانى که امام را به رهبریت قبول دارید به مرجعیت ندارید اى کسانى که دین را از سیاست جدا مى‌دانید بخاطر خدا بیایید حزب‌الله خالص شوید اسلام مسلمانان راحت طلب را دوست ندارد .
ظهور انشاالله نزدیک است دمار از روزگار شما درمى‌آورد دراین دنیا گلهاى محمدى را پرپر نکنید وارثان انبیاء خداوند غضبش را بخاطر این پاکان نمى‌کند شماها اى مزدوران آمریکا و شوروى و شیاطین اسراییلى ؟؟؟مادران داغدیده یتیمان نونهال شما را بگیرد چرا این یاران امام حسین را ترور مى‌کنید هم دنیاى خود را و هم آخرت خود را سوزانده‌اید یک مسلمان باید خود را درراه خدا بیندازد جسم‌خود را زحمت بدهید تاروح شما متعالى و با عظمت شود تا به‌لقاى‌الله برسید . اى امام ازخداوند طلب مغفرت کن که بندگى خدا را بجا نیاورده‌ایم ما هیچ هستیم حتى شرم دارم که خود را هیچ بگویم چون براى من گنهکار زیاد است حقیر خود را بین برادران سپاهى ، نوران الهى جا داده‌ام تا شاید رحم خدا شامل حالم شود. ما را دعا کن اى امام .
آخرین کلامم به شما مسلمانان همچنین برادران و استادان خوب سپاهى و معلمین خوبم‌آقاى یزدان نجف‌آبادى ، احمد شورچه‌اى ،آقاى رئیسیان ، حامدى ، پور مختارچ باقرى ، حسن و محسن احمدى و آقاى بوچالپور و عطایى و گودینى و دیگر برادران اینست که امام را دعا کنید . امیدوارم که مرا حلال کنید و طلب مغفرت یادتان نرود و مرا ببخشید که برادر شایسته‌اى براى شما سربازان امام زمان نبودم ، والسلام .
«خدایا خدایا تا انقلاب مهدى حتى کنار مهدى خمینى را نگهدار»
(حسین اخلاصى زنگنه)